Környezet, szomszédok, testvérek
Az Én első kapcsolatba lépése a külvilággal. Az Én kapcsolódása az olyanokkal, mint ő. A közvetlen környezetével, testvérrel, szomszéddal, a szembejövővel, mindazokkal, akikkel közös előtérben mozog, akikkel közös energiákat használ, és akikkel energiát, információt cserél. A Másik – a világ megismerése. Így tárul fel a valóság, az itt – és – most, amelynek mások kitaposott ösvényein közlekedni, biztonságos.
A közvetlen közelsége az otthonnak. Pl. ha elmegyünk az iskolába, az nincs túl messze. Képviseli a munkába járó utazást, nem távoli, hanem közeli utazások, országon belüli utazás és jelentheti manapság már a szomszéd országokat is.
A beszéd, kommunikáció, gondolkodás, intellektus, írás, tanulás háza is, hiszen a 3. ház az Ikrekkel analóg. A középfokú iskola (5. ház az alapfokú iskola, 9. ház a felsőfokú iskolák).
Közlekedés háza, közlekedési eszközök. Írások, írói véna, inkább a rövidebb írásoknak kedvez pl. újságírás.
A hármas ház válhat egy olyan forrássá a szülöttnek, ahonnan a foglalkozása, hivatása ered (újságírás, viselkedéskutatás, valamilyen kommunikációs terület, kereskedelem, ügyfélszolgálatos foglalkozás)
A ház témája címszavakban:
– testvérek
– közvetlen rokonok
– szomszédok
– a közvetlen környezet és azok az emberek, akikkel átmeneti kapcsolódásom van
– felületes kapcsolatok
– személytelen kapcsolatok és tranzakciók
– írással kapcsolatos dolgok
– levelezés
– dokumentumok
– szerződés okiratok
– sajtóhoz való viszony
– irodalmi érdeklődés
– névvel összefüggő dolgok
– kisebb utazások
– klubok, koktél partik
– információ csere
– ingerek, amiket meg kell ismerni, és ami bennem van, azt meg, ki kell adni
– a világ megismerése, megtanulása
– a környezettel a kapcsolat
– helyváltoztatás
– a költözködés
– közlekedés
– energiacsere a környezettel
– kereskedés
– az agyunk, a gondolkodásunk fejlesztése.
– bal agyféltekés gondolkodás